Whocon

Máme tu čtvrtý říjen a jen dvacet kilometrů ode mně právě probíhá historicky druhý český Whocon. A co dělám já? Sedím doma, popíjím kafe a uvažuju o tom, že si asi zatáhnu žaluzie, protože mi do očí svítí slunce. Ale právě se schovalo za mrak, takže je to cajk. Ale stop zbytečným kecům.

Co to je ten Whocon?

Odpověď je prostá. Je to festival zaměřený na britský seriál Doctor Who. Whocon se koná v Brně a trvá celé tři dny (pátek – neděle). Návštěvníci se mohou zastavit na různých workshopech, přednáškách, promítání nové epizody z osmé řady (Kill the Moon) a celkově to je největší akce tohoto druhu v Česku. Spolu s Whoconem zde souběžně probíhá také Sherlocon (Sherlock) a Sillycon (Monty Python’s Flying Circus).

A když to máš dvacet kilometrů od domu, proč tam teda nejedeš?

Mám k tomu jediný důvod. Whocon je festival na tři dny, logicky tedy vstupenka platí na tři dny a za ty tři dny zaplatíme 450 Kč. A právě protože bydlím tak blízko, asi by bylo zbytečné tam přespávat, že. A teď se tu nabízí dvě možnost.
1) Dojíždět po ty tři dny do Brna a zpátky, abych využila všeho, co Whocon nabízí… což je logicky blbost, protože by se mi dost prodražilo.
2) Být na Whoconu pouze jeden den, od rána do večera. A tady nastává ten zádrhel. Vstupenka stojí 450, ale na tři dny. To znamená, že je jedno, jestli jedeš na jeden, dva nebo tři dny. Prostě platíš 450. A to byla věc, která se rodičům (a popravdě ani mně) nelíbila. Zvlášť když jsem teď v prváku, jenom za učebnice a ostatní věci do školy jsme už vyhodili několik tisíc a ještě jsem se rozhodla, že pojedu do divadla, kde taky není nejlevnější vstupné.

Takže nic. Zůstavám doma, o Whoconu si můžu jenom snít a večer se pravděpodobně kouknu na BBC, na tu premiéru. A uvařím si čaj a dám si medovník. A vypadnu od počítače a půjdu si zaběhat. A mohla bych posekat trávu. A taky by neuškodilo vyžehlit. A povysávat. No, přestože nejsem na Whoconu, nudit se zřejmě nebudu.

Leave a Reply

