DW: Deep Breath

SPOILERS, SWEETIES!

Přibližně před půl hodinou jsem dokoukala premiéru prvního dílu nové řady Doctora Who. Musím říct, že přestože jsem Peterovi rozuměla tak každé desáté slovo, bylo to absolutně úžasné a už se nemůžu dočkat na druhé shlédnutí s titulky a následně na další díly!

Hlavním tématem diskuzí kolem tohoto dílu je bezesporu nový Doctor, Peter Capaldi. Už předem se k nám dostávaly informace, že Peterův Doctor bude jiný, více vážný, nebude flirtovat a celkově seriál nabere docela jiný kurz. Já osobně to vnímám jako pozitivní změnu, protože toho flirtování bylo poslední dobou dost (Doctor a Rose, Doctor a River, Doctor a Clara… sakra, ten Doctor ty holky ale střídá ^^) a tak je čas na Doctora, který se od toho všeho odtrhne a poletí… no, do temnoty. Peter se na to naprosto hodí. Jeho uhrančivé pohledy měly často za důsledek nepříjemné přeběhnutí mrazu po zádech. Jsem zvědavá, jak to bude pokračovat dál, avšak zatím má Doctor našlápnuto tím nejlepším směrem.

Návrat Straxe, Jenny a madame Vastry jsem jen uvítala, tuhle trojku mám snad nejraději a i do takto vážnějšího příběhu vnesli o něco svěží vzduch. Ačkoliv vtípky motající se kolem nich byly převážně jednoduché, nic proti nim nemám a tak mě padající Strax a nadarmo pózující Jenny slušně pobavili. Když jsem u těch mimozemšťanů, čekala jsem o něco větší roli dinosaura, ale koneckonců jeden díl s dinosaury už jsme tu měli (když počítám jen nové řady), tak možná je lepší, že se historie neopakovala. Co se týče roboto-muže a závěrečné scény “v nebi”, jsem zvědavá, jak tohle ještě bude rozvedeno, protože to vypadá velice zajímavě. Zřejmě se nám tady rýsuje nějaký větší nepřítel.

Chudák Clara to teď bude mít těžké, ale na druhou stranu to vypadá, že si teď s Doctorem nebude brát servítky (viz scéna s Doctorovým páchnoucím outfitem) a o to by to mohlo být více poutavější. Žádné flirotvání, jen přátelství, upřímnost a vzájemná důvěra. Tohle je Doctor s Clarou, jak je vidím po prvním dílu já.

Leave a Reply

