Penny Dreadful

Londýn 1891. Policie vyšetřuje sérii brutálních vražd, ale jen známý badatel a dobrodruh Sir Malcolm Murray (Timothy Dalton) a krásná, avšak tajemná Vanessa Ives (Eva Green) tuší, že v pozadí se skrývá něco mnohem nebezpečnějšího. Vanessa se rozhodne požádat o pomoc Ethana Chandlera (Josh Hartnett), ostrostřelce pracujícího pro Show z Divokého Západu plukovníka Brewstera. Tato posila je nutná, jestliže mají uspět v misi, kterou je získat zpět Murrayovu dceru, kterou zajali upíři. Hned na začátku si však řádne zkomplikují život, protože probudí ze spánku děsivou příšeru pokrytou egyptskými hieroglyfy. Nehoda zároveň vytvoří prostor pro seznámení se s mladým chirurgem, doktorem Viktorem Frankensteinem (Harry Treadaway). –ČSFD

Může obsahovat spoilery.
Zpočátku to pro mě byl vskutku rozporuplný seriál. Jak by na vás působilo zjištění, že se v jednom seriálu objeví bok po boku upíři, vlkodlaci, Dorian Grey, Dracula a Frankenstein s jeho příšerou? No, na mě to působilo nanejvýš zmateně, nerealisticky a nudně. Ale protože mám zkušenosti s těmi prokletými prvními díly, řekla jsem si,  že tomu dám ještě šanci.

A pokračovaní už je patrně jasné. Druhý díl, třetí, čtvrtý a už to jelo. Před pár dny jsem dokoukala poslední díl první série (anglicky) a těsně po jeho konci byly moje reakce přibližně jako: “No ty Kájo, tak tohle byla síla.” Ještě chvíli jsem zůstala paralyzovaně sedět s očima vykulenýma a pusou otevřenou. Ano, opravdu to byla síla. Jsem nesmírně ráda, že jsem s tím po prvním díle nesekla, protože tohle finále bych si nemohla nechat ujít. Jediné, co mě na finál mrzí je smrt Brony. Ale vzhledem k tomu, co jsme nakonec viděli Billie v seriálu ještě nekončí. Takže se těším na pokračování.

Na seriálu se mi líbí výjimečně vyhraněná atmosféra viktoriánského Londýna, kdy se člověk téměř vžije do poměrů tehdejší doby. Dále je velice zajímavé pojetí propojení těchto historických postav – čekala jsem, že to bude mnohem zmatenější a bláznivější. Scénáristé tedy odvedli kus dobré práce. Další nepochybně zajímavou věcí je, že divák (alespoň tedy co se týkalo mně) se více soustředí na vedlejší dějové linie než na tu hlaví dějovou zápletku. Přestože je zápletka vskutku unikátní, mnohem víc mně zajímalo, jak se vyvine vztah Brony a Ethana nebo Ethan samotný a jeho záhadná minulost.

Takže Penny Dreadful mě příjemně překvapil. Těším se na druhou sérii a doufám, že se vydaří minimálně stejně jako ta první.

 

Leave a Reply

