Česko – Slovensko

Nebaví mě to. Nebaví mě to, vážně ne. Každý rok je to stejné a rok co rok to nedokážu pochopit.

Vraťme se o několik let zpátky. Česko a Slovensko, byli jsme jedna země, takřka jeden národ. Nezažila jsem tuhle dobu, takže připouštím, že někdo má právo tvrdit, že o tom nemůžu nic vědět. Ne, nemůžu. Ale jedna věc mě opravdu štve. Sotva začne mistrovství (především v hokeji) a nastane čas na derby Česko – Slovensko, jakoby na tohle všichni zapomněli. Jakoby zapomněli, že kdysi dávno jsme všichni žili společně v jedné zemi. V Českoslovnsku.

Ani by mi tak nevadilo takové to dobrosrdečné popichování, kdy to lidi nemyslí vážně. To je vždycky celkem dost a jakási mihavá rivalita tam přece jen je, to si nebudeme nalhávat. Ale co výsostně nesnáším jsou ti, co začnou psát komentáře typu “Jo, letos to těm sviním nandáme a ukážeme jim, kdo je tady pánem.” A to je popravdě ještě velice mírně řečeno.

Proč? Co jim Slováci udělali? Co je vede k tomu takhle sprostě nadávat našim nejbližším sousedům kvůli takové prkotině, jako je hokejový zápas? Možná se až příliš vzrušuju a vlastně to vůbec není potřeba řešit. Ale nelíbí se mi to. Stydím se za takovéto individua a doufám, že nám to naši “slovenští bratři” odpustí.

Leave a Reply

